Брадов Володимир, канд. економ. наук, доцент кафедри соціальних комунікацій Маріупольського державного університету.

Мова статті — українська.

Проблематика досліджень медіаринку України в ракурсі соціальних комунікацій

Анотація:

Розглянуто проблематику функціонування мас-медіа в ринкових умовах; виділені актуальні аспекти дослідження медіаринку України; зроблено спробу прогнозу можливих результатів наукових розробок проблем, позначених у статті.

Ключові слова: соціальні комунікації, медіаринок, подвійність місії, ризики, саморегуляція, системний підхід.

Повний текст статті


Список пристатейної літератури:

  1. Брадов В. В. Трансформація медіа системи як фактор зародження ринкових відносин / В. В. Брадов // Психолінгвістика : [зб. наук. пр. / ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»]. — Переяслав-Хмельницький : ПП «СКД», 2013. — Вип. 13. — С.163—177.
  2. Бриггз А. Медиа. Введение : учебник / А. Бриггз ; под ред. А. Бриггза, П. Кобли // Барвайз Патрик, Гордон Дэвид. Экономика СМИ ; пер. с англ. Ю. В. Никуличева. — 2-е изд. — Москва : ЮНИТИ-ДАНА, 2012. — 550 с. — (Серия «Зарубежный учебник»).
  3. Бурдье П. О телевидении и журналистике / Пьер Бурдье ; [пер. С франц. Т. В. Анисимовой и Ю. В. Марковой]. — Москва, 2002. — 159 с.
  4. Гоян О. Я. Комерційне радіомовлення: журналістика і підприємництво в радіоефірі : монографія / О. Я. Гоян. — Київ, 2005. — 319 с.
  5. Гутиря І. І. Економіка засобів масової комунікації : навч. посіб. Для студ. Інституту журналістики. — Київ, 2002. — 120 с.
  6. Демина И. Н. Организационно-экономический механизм управления услугами медиапредприятий : дис. … д-ра экон. наук : 08.00.05 СПбУ. — Москва : РГБ, 2005.
  7. Джанков С. Формы собственности на СМИ и экономическое процветание / Симеон Джанков, Карали Маклыш, Татьяна Ненова, Андрей Шляйфер // Право на свободу слова. Роль СМИ в экономическом развитии / Інститут Всемирного банка ; Исследование по проблемам развития ; пер. с англ. — Москва : Весь мир, 2005. — 314 с.
  8. Золотухин А. А. Содержание (контент) как основная позиционирующая характеристика СМИ / А. А. Золотухин // Вестник ВГУ. Серия: Филология. Журналистика. — Воронеж, 2010. — № 2. — С. 220.
  9. Карринґтон Т. СМИ в условиях переходной экономики: пріоритет экономических факторов / Т. Карринґтон, М. Нельсон // Право на свободу слова. Роль СМИ в экономическом развитии / Інститут Всемирного банка ; Исследование по проблемам развития ; пер. с англ. — Москва : Весь мир, 2005. — 314 с.
  10. МакКуэл Д. Массовая коммуникация и общественный интерес: к вопросу о социальной теории структуры и функционирования медиа: Цит. за: Назаров М. М. Массовая коммуникация в современном мире: методология анализа и практика исследования : хрестоматия / М. М. На заров. — Москва, 2000. — С. 138—149.
  11. Маркова Г. Особливості засобів масової комунікації в суспільному та економічному просторі сучасної України / Г. Маркова // Українська журналістика: умови формування та перспективи розвитку : зб. наук. пр. — Черкаси, 2007. — С. 528.
  12. Недопитанський М. І. Особливості інформаційного бізнесу в Україні / М. І. Недопитанський // Українське журналістикознавство. — 2004. — Вип. 4.
  13. Основы медиабизнеса : учеб. пособ. для студ. вузов / Е. Л. Вартанова, В. Л. Иваницкий, А. Н. Назайкин [и др.]. — Москва : Аспект Пресс, 2009. — 360 с.
  14. Оуэн Б. М. СМИ как индустрия: экономические основы массовых коммуникаций / Брюс М. Оуэн // Право на свободу слова. Роль СМИ в экономическом развитии / Інститут Всемирного банка ; Исследование по проблемам развития ; пер. с англ. — Москва : Весь мир, 2005. — 314 с.
  15. Теремко В. І. Основні засади видавничого бізнесу : навч. посіб. / В. І. Те ремко. — Київ : Академвидав, 2010. — 136 с. — (Серія «Альма-матер»).
  16. Тоффлер Э. Третья волна / Элвин Тоффлер ; [пер. с англ.]. — Москва : Издательство АСТ, 1999. — 781 с. — (Классическая философская мысль).
  17. Уразова С. Л. Show-Clon телевизионной реальности / С. Л. Уразова // Телерадиоэфир. История и современность. — Москва, 2005.
  18. Чутова Н. П. Масс-медиа как социальный институт и его функции в украинском социальном пространстве / Н. П. Чутова // Соціальні технології: актуальні проблеми теорії та практики : зб. наук. пр. — Запоріжжя, 2009. — Вип. 43. — С. 276.
  19. Шпак В. І. Видавничий бізнес. Теорія і практика : навч. посіб. / В. І. Шпак. — Київ : УВПК «Ексоб», 2010. — 384 с.
  20. Шульц В. Процес комунікації / В. Шульц // Публіцистика. Масова комунікація : медіа-енциклопедія / за заг. ред. В. Ф. Іванова. — Київ, 2007. — 680 с.